Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 26, n. 57, maio/ago. 2021
v. 26, n. 57, maio/ago. 2021
Published:
2021-10-18
Editorial
1-3
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1618
Artigos
Education for sustainability: between school life and the school of life
Ricardo Vieira , Ana Maria Vieira , José Carlos Marques
5-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1555
Social educator, what I am: who I was and what I became, how and with whom...
Ana Maria Vieira, Ricardo Vieira, José Carlos Marques
25-40
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1573
Case study: teaching strategy in the context of professional and technological education
Ana Sara Castaman, Angélica Tommasini
41-58
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1466
Essay on the pedagogical fundamentals of the educational method of John Melchior Bosco (Don Bosco)
Jorge Luís Mialhe, Renato Kraide Soffner
59-80
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1512
Pedagogical knowledge in teacher education: an analysis of the “Pedagogy and Teaching Practice” manual (2012)
Léia de Cassia Fernandes Hegeto, Tiago Cordeiro dos Reis
81-101
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1424
Social project in the field of sport: monitoring of extension experience
Andréa Rosana Fetzner, Arlindo Fernando Paiva de Carvalho Junior , Lais Conceição dos Santos
103-123
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1531
Challenges to the Bachelor's Course in Public Administration of the Federal Institute of Paraíba for the improvement of the evaluation process in the context of the SINAES
Marcos Vasconcelos Paiva, Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra
125-145
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1515
Democratic management and teacher formation
Ana Lara Casagrande
147-165
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1498
Construction and validation of an educational technology for health education in family planning
Ana Paula de Lima, Lourdes Missio
167-183
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1276
Visual culture, gender and packaging science games: (How) girls play science?
(How) girls play science?
João Baliscei, Ana Carla Vagliati
185-208
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1505
Feminization of teaching in the Sorocaba municipal school system under the teacher’s perspective
Rafaela de Souza Lima, João Henrique da Silva
209-230
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1414
The teaching professionalization path of female educators: day-care monitors in Naviraí, MS
Larissa Wayhs Trein Montiel, Míria Izabel Campos
231-251
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1430
Curriculum and (de)coloniality: the decolonial potency in low IDEB schools
Ruth Pavan, Sirley Lizott Tedeschi
253-266
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1538
The concept of Socio-Emotional Competences in Brazilian educational reforms
Ademir Henrique Manfré
267-288
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1419
Implementation of the 3rd cycle for learning in the public school system in the Federal District
Valdivina Alves Ferreira, Alisson Moura Chagas, Thamara Maria de Souza
289-306
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i57.1306
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
252
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
211
O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social
192
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
179
Aprendizagem significativa subversiva
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems