Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Série-Estudos, v. 29, n. 65, jan./abr. 2024
Série-Estudos, v. 29, n. 65, jan./abr. 2024
Published:
2024-07-05
Editorial
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1960
Artigos
Implications concerning the Cuiabá Test in the assessment process on teaching performance in Cuiabá, MT
Jucileia Nascimento de Oliveira, Danilo Garcia da Silva
269-286
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1810
.
Allan Rodrigues, Patrícia Baroni, Rafael Ferreira de Souza Honorato
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1957
Letters to inspire, to challenge and call to fight: afrocentricity on Geledés virtual platform
Ricardo da Silva e Silva, Henrique Ferreira da Silva, Iara Tatiana Bonin
3-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1905
Inclusive strategies in private schools in the ABC Region of São Paulo
Nonato Assis de Miranda, Maria do Carmo Romeiro , Priscila Castro Garcia
287-306
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1913
Carolina goes to schools: producing anti-racist curriculum in the interior of Bahia
Cleber Lúcio Sousa Santos, Núbia Regina Moreira, Talita Gomes
27-48
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1931
School management in the vulnerable context: managing data for social justice
Alessandra Cristina Matheus de Paiva-Pereira , Marco Wandercil, Paulo Sérgio Garcia , Luís Lopes Nascimento
307-333
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1853
A relational dynamic in the “afrocentramento” of the curriculum: for a policy of difference
William de Goes Ribeiro, Diogo Silva Corrêa, Celma Fernandes Silvestre
49-69
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1927
Bodies that fight... Bodies that exist... Bodies that register and write in difference, in education, in science, in the plateausletters, and in the anti-racistplateaus...
Franklin Kaic Dutra-Pereira, Rafaela dos Santos Lima, Rafaela dos Santos Lima
71-94
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1906
Teaching, curriculum and blackness: (re)existing paths of affection and dissent in literacy practice
Patrícia Barros Soares Batista , Bruna D´Carlo Rodrigues de Oliveira Ribeiro, Ana Paula Campos Cavalcanti
95-114
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1936
The construction of children's ethnic-racial identities in childhood education
Edjane Oliveira Santos Batista, Lenilda Cordeiro de Macêdo, Eduardo Gomes Onofre
115-137
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1896
Ethnic-racial relations: a look at the curriculum of Nature Sciences of Espírito Santo
Tiêgo dos Santos Freitas, Dayvisson Luís Vittorazzi, Adriano Alves da Silveira
139-156
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1929
Becoming an anti-racist teacher: effects of a literacy and literacy project in teacher training
Luciana Rodrigues da Silva, Danilo Araujo de Oliveira
157-178
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1887
From exclusion to training for inclusion in the context of education for ethnic-racial relations: autobiographical report
Tatiana Cristina Vasconcelos, Thainara Patrícia Santos Silva
179-198
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1908
Between memories and silences: rethinking afro-centered curricular issues in the post-colonial era
Patricia Baroni, Helena Maria Cosi
199-218
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1932
Ways to get ready at university: curricular writings and escrevivências
Iris Verena Oliveira
219-240
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1941
Geninha: trajectories of black women that inspire the practice of an Afro-centered curriculum
Thaís Regina de Carvalho, Carol Lima de Carvalho, Sônia Santos Lima de Carvalho
241-268
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i65.1893
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
252
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
211
O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social
192
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
179
Aprendizagem significativa subversiva
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems