Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Série-Estudos, v. 28, n. 64, set./dez. 2023
Série-Estudos, v. 28, n. 64, set./dez. 2023
Published:
2023-12-15
Editorial
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1841
Artigos
Traces of the first initiatives of deaf education in Brasília in the decade of 1960
Mônica Oliveira dos Santos, Juarez José Tuchinski dos Anjos
5-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1756
Historical aspects of the State College of Colônia Murici: the school exams (1937-1977)
Alboni Marisa Dudeque Pianovski Vieira, Roseli Teresinha Bortolan Grybosi
27-47
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1663
The historical and social construction of childhood: a dialogue between some of the main contemporary researchers who study themes related to children's culture and childhood
Camila Ferreira da Silva , Janaina Nogueira Maia
49-68
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1743
Intergovernmental relations in basic education: state and cities of Mato Grosso do Sul
Regina Tereza Cestari Oliveira, Daiane Göedert
69-88
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1829
Multiple interfaces from initiating to reading and writing: teaching and learning process in public schools in the state of Sergipe
Suzana mary Andrade Nunes, Verônica dos Reis Mariano Souza
89-109
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1745
The inclusion no fdeaf children in e arly Childhood Education in thes tate of Mato Grosso do Sul, MS
Marcia Pires dos Santos, Raquel Elizabeth Saes Quiles
111-131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1682
Literacy and PNAIC: (mis)paths to inclusive education in Xaxim, SC
Marineiva Moro Campos de Oliveira
133-153
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1689
The quota law and the changes in the profile of enrollers in Brazilian federal universities
Joviles Vitorio Trevisol, Joselha Cristina Dal Bello, Rosileia Lucia Nierotka
155-183
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1784
The discourses around the gender ideology, the gay kit and homophobia in the Pedagogy course at a state university in Bahia
Nilson Sousa Cirqueira, José Valdir Jesus de Santana , Reginaldo Santos Pereira
185-205
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1800
Teaching identity into Atendimento Educacional Especializado context: constitution and idiosyncrasies
Thiago Falcão Solon, Giovana Maria Belém Falcão
207-224
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1834
The constitution of teaching of civil engineers teachers: determining factors
Josimar de Aparecido Vieira Vieira, Luana Anchieta Rocha
225-244
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1772
Democratic school management and challenges of the interpretation and use of legislation in public schools from Caiçara, Rio Grande do Sul
Fabiana Regina da Silva, Darciel Pasinato, Cristiane Medianeira da Silva Reis
245-265
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1827
A training for EJA on financial education based on Ethnomathematics and the Theory of Meaningful Learning
Wanderson Felix Viana, José Roberto da Silva, Maria Aparecida da Silva Rufino
267-288
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1792
The educational potential of memes as a pedagogical resource
Marcia Gorett Ribeiro Grossi, Débora Cristina Cordeiro Campos Leal, Shirley Doweslei Bernardes Borja
289-312
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v28i64.1668
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
252
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
211
O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social
192
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
179
Aprendizagem significativa subversiva
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems