Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Série-Estudos, v. 27, n. 61, set./dez. 2022
Série-Estudos, v. 27, n. 61, set./dez. 2022
Published:
2022-12-22
Editorial
1-2
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1773
Dossiê: Currículos culturais não-escolares: processos de subjetivação, verdades e relações de poder
Apresentação do dossiê: Currículos culturais não escolares: sobre um campo em constante expansão, invenção e criação para afirmação da vida
Danilo Araújo de Oliveira, Rita de Cássia Prazeres Frangella
3-12
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1774
The curriculum “imitates” art: border relations potentiated in Pina Bausch’s dance-theater
Ana Paula Pereira Marques de Carvalho, Rita de Cássia Prazeres Frangella
13-29
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1734
Schooling, pedagogical imaginaries, and Latin American childhoods in El Chavo del Ocho
Tradutores do artigo: Camilo Josue Sánchez Pranao e Yasmin Rodrigues Ribas.
Daniel Friedrich, Nicolás Arata
31-48
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1765
YouTube's cultural curriculum constituting subjects of gender and sexuality
Michele Priscila Gonçalves dos Santos, Roney Polato de Castro
49-69
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1711
Curriculum-slasher and catastrophization device: in the guts of a zombie subjectivity
Evanilson Gurgel, Marlécio Maknamara
71-93
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1698
Pedagogy of affection: articulations among teaching, gender and sexuality in cinema
Éderson da Cruz, Maria Claudia Dal'Igna
95-116
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1718
Pedagogy of eroticism in the bareback curriculum: the transgression of the norms of condom use in porn videos
Danilo Araújo de Oliveira, Shirlei Rezende Sales
117-139
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1706
"Here respect reigns, but ...": the pedagogical dimensions of the Grindr application in Campo Grande, MS
Gabriela Alencar Montecio, Marcelo Victor da Rosa
141-164
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1704
The street curriculum: ephemeral, movable and fight instances for the right to the city
Glaucia Carneiro, Marlucy Alves Paraíso
165-185
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1730
Gender, education and fashion: curricular perambulations in a museum
Cláudio Eduardo Resende Alves
187-204
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1707
The feminine soul in catholic holy cards
Rosângela Tenório de Carvalho
205-226
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1728
Family literacy and the government of women-mothers: the curriculum of Conta pra Mim and the conformation of female-bodies in the domestic space
Maria Beatriz de Freitas Vasconcelos, Maria Carolina da Silva Caldeira
227-249
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1727
Cultural curriculum in History class: a case study
Samara Souza Silveira, Anderson Ferrari
251-272
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1726
Game-Formation of the Eternal Return
Vitor Marques, Maria Inez Carvalho
273-301
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1735
Artigos
Narratives of literacy teachers about teacher training and practice
Genira Fonseca de Oliveira, Lia Machado Fiuza Fialho, Giovana Maria Belém Falcão
303-324
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1543
Pedagogical dimension of School Management: curriculum planning, evaluation and practice
Doriele Silva de Andrade Costa Duvernoy, Lyza Gennifer Moreira de Barros
325-247
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1671
Early Childhood Education curriculum policies: is it possible to talk about differences?
Viviane Drumond
349-368
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1635
The exercise of teaching in mathematics education: the “same old same old” and the “imperative of deficit”
Daiane Scopel Boff, Marta Cristina Cezar Pozzobon, Cláudio José de Oliveira
369-389
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1672
Childhood Education: legal aspects of law and legal guarantees of day care vacancy
Viviane Scalise Liberatoscioli Arruda, Vania Regina Boschetti
391-407
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1660
Guarani and Kaiowá knowledge: an analysis between western and traditional knowledge
Marinês Soratto, Adir Casaro Nascimento
409-435
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v27i61.1755
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
217
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
166
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
159
La teoría del aprendizaje significativo y el lenguaje
99
Aprendizagem significativa subversiva
85
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems