Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 26, n. 58, set./dez. 2021
v. 26, n. 58, set./dez. 2021
Published:
2022-02-17
Editorial
1-2
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1656
Dossiê: Currículo, resistência e criação com as artes
Apresentação do dossiê: A arte como ato de resistência e criação nos currículos
Janete Magalhães Carvalho, Nilda Guimarães Alves
3-9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1657
Artistic residencies and curriculum-experimentation: how can they help us to postpone the end of the world?
Fabiola Fonseca, Antônio Carlos Rodrigues de Amorim
11-31
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1592
Steps to trigger and implement a dancing-curriculum
Carla Char, Marlucy Alves Paraíso
33-54
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1596
Rural identity: discourses and images in small localities of Paysandú, Uruguay
Gonzalo Vicci, Mónica Cabrera
55-66
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1604
Affirming life in the meeting between cinema and teacher training
Steferson Roseiro, Suzany Lourenço, Janete Carvalho
67-88
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1574
The artistic task of the act of knowing: aesthetics, creation and reexistence in Paulo Freire
Aristóteles de Paula Berino, Luciana Dilascio Neves, Vanessa de Andrade Lira dos Santos
89-109
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1600
The encounter with the artistic signs of cinema producing aberrant movements in conversation networks with teachers
Tânia Mara Zanotti Guerra Frizzera Delboni, Carlos Pereira de Melo
111-128
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1583
Childhood and curriculum: micro-curricular policies for a pedagogy of play
Sammy Lopes
129-143
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1595
Bodies without organs versus cisheteronormativity: the territories of the body in the arts, in society, and in school
Sabina Sebasti, Ana Gabriela da Silva Vieira, Márcio Caetano
145-165
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1584
Birds never return to the wires in the same way: a problematization for the curriculum and teacher training from the sign of music
Nilcéa Elias Rodrigues Moreira, Jaqueline Magalhães Brum, Juliana Paoliello Sánchez Lobos, Rosane Maria Muñoz
167-187
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1590
Curriculum, necropolitics and politics of affections: the space-time of the Africanidades Project
Luciane dos Santos Silva
189-210
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1598
Becoming aesthetic of early childhood teaching
Ana Paula Holzmeister, Camilla Gonçalves
211-223
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1606
The art in the pandemic scene
Márcia Costa Rodrigues, Lúcia Teresa Romanholli, Cláudia Regina Ribeiro Pinheiro das Chagas
225-244
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1597
Piercing action: sound war machines and curriculum tactics with funk in school every day life
Augusto Flávio, Rosane Meire de Vieira de Jesus
245-264
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1580
Creations and uses of Arts as weavers of curricular “knowledge-meanings”
Noale Toja, Rafaela Rodrigues da Conceição, Talita Malheiros
265-284
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1603
Creative energy in favor of education: technology and art for curriculum disruption
Rosimari Ruy, Francisco Rolfsen Belda, Vitor Machado
285-304
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1577
Does the other lie? Or in another way? Truths and lies of the pedagogical
Loïc Chalmel
305-321
PDF (Français (Canada))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1620
Artigos
Difficulties in teaching and learning in mathematics in college education from the perspective of professors and students
Daniela de Oliveira Lopes Vieira, Maria Drigo
323-340
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1569
The collapse of formation: from Universitas sapiens to Universitas economica
From Universitas sapiens to Universitas economica
Fabio Caires Correia, Gillianno José Mazzetto de Castro
341-357
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i58.1541
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
252
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
211
O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social
192
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
179
Aprendizagem significativa subversiva
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems