Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Série-Estudos, v. 29, n. 67, set./dez. 2024
Série-Estudos, v. 29, n. 67, set./dez. 2024
Published:
2024-11-22
Editorial
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v1i1.2017
Artigos
The education of ethnic-racial relations and school sociology: perspectives of an action-research in the outskirts of Belo Horizonte
Carolina Nunes Diniz, Katiuscia Cristina Vargas Antunes
5-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1886
Historical Landmarks of School Education in the Remnant Community of Quilombo Nossa Senhora Aparecida do Chumbo, Poconé, MT
Luciano da Silva Pereira
27-48
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1876
Escrevivências of a black teacher: ancestral knowledge in the municipality of João Neiva
Magna Mota, Andreia Teixeira Ramos
49-73
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1934
Epistemological Circles as a training device for Ethnic-Racial Relations Education in Rural Education for Youth and Adults (EJA Campo)
Rosiane Souza Santos, Idalina Souza Mascarenhas Borghi
75-97
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1879
Afrocentricity Theory: epistemological elements for an afrocentric curriculum
Cledson Severino de Lima, Maria da Conceição dos Reis
99-119
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1897
Black feminist autoethnography: epistemologies and subjectivities for an anti-racist curriculum
Maria Simone Euclides, Joselina da Silva
121-136
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1903
Anti-racist visual culture: alterity and differences in curricular, artistic and pedagogical policies
João Baliscei, Emanuelle Dalécio da Costa
137-158
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1867
Confluences quilombolas in the course of Pedagogy through the film Aruanda
Fábio José Paz Rosa
159-180
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1902
The escrevivência of black teachers: Early Childhood Education and ethnic-racial relations
Adrielle Karoline de Sousa Lisboa, Maria Tereza Goudard Tavares, Roberta Dias de Sousa
181-200
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1891
Partilhas negras: por um exercício antirracista e pluriversal na formação em Psicologia
Anna Thereza Vargas Graciliano, Luciana Rodrigues
201-221
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1920
The role of the Instituto de Pesquisas e Estudos Afro-Brasileiros (IPEAFRO) in the construction of an anti-racist education
Heverton Luis Barros Reis, Olívia Neta
223-236
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1850
Zumbi dos Palmares Preparatory Course and the construction of black women’s identity
Luzia Arapecida do Nascimento, José Licínio Backes
237-255
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1988
The literary and (non)decolonial canon in teacher training: the critical interculturality of the curriculum of black women
Mariana Saturnino dos Santos, Gildeane Hilgley Alves da Silva, Suzana Mary de Andrade Nunes
257-276
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1889
Perceptions of children and preadolescents about Autism Spectrum Disorder
Isadora Dias, Maewa Martina Gomes da Silva e Souza, Aline de Novaes Conceição
277-295
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1912
Overview of non-formal environmental education in conservation areas in Mato Grosso do Sul
Verônica Maria Bezerra Guimarães, Carolina Lie Okazachi Ferreira
297-315
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serieestudos.v29i67.1804
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
217
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
166
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
159
La teoría del aprendizaje significativo y el lenguaje
99
Aprendizagem significativa subversiva
85
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems