Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
Current
Edições
Notícias
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
v.26, n. 56, jan/abr. 2021
v.26, n. 56, jan/abr. 2021
Published:
2021-06-10
Editorial
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Nature conservation, indigenous rights, and settler colonialism: the politics of payments for ecosystem services in Mato Grosso do Sul (Brazil)
Thomas R. Eimer , Maliene Kip
5-39
PDF
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1528
Environmental Education of Children from a systemic perspective
Eliane Lima Piske, Narjara Mendes Garcia, Maria Angela Mattar Yunes
41-70
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1330
Ecological look at mediation in the process of inclusion in childhood education
Carla Coutinho Moser, Narjara Mendes Garcia, Priscila Wally Chagas
71-93
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1274
Transition between Pre-School and 1st year: challenges in the portuguese educational context
Silvani Kempf Bolgenhagen, Ariana Cosme, Ana Cristina Pinheiro
95-116
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1442
Playing in childhood education − teaching and learning with playful rhetoric
Cleomar Ferreira Gomes
117-130
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1267
Public-private relations in public education: the implications of the agreements for early childhood education in the municipality of Campo Grande, MS
Solange Jarcem Fernandes, Andrêssa Gomes de Rezende Alves, Elayne Silva Viana
131-148
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1393
Acolhimento às diferenças e temporalidades dos sujeitos: implicações curriculares na constituição do tempo escolar
Ana Sueli Teixeira de Pinho, Elizeu Clementino de Souza
149-170
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1488
The São Paulo Faz Escola Program and the curricular proposal of São Paulo state in the teachers’ perception
Daiani Vieira Ortega, Silvio Cesar Nunes Militão
171-193
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1431
The complexity of teaching: the perception of Pedagogy interns about the challenges for the promotion of teaching well-being
Eliane Terezinha Tulio Ferronato, Flavines Rebolo
195-217
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1449
Formative trajectory of youth and adult educators: the state of knowledge
Marileide Lima Moutinho Pamponet Lima, Adenilson Souza Cunha Júnior
219-241
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1429
Implications of implementation of the More Literacy Program: reflections from school management
Juliana Pedroso Bruns, Camila da Cunha Nunes
243-262
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1416
New governance model: old management strategies for state schools in Santa Catarina
Aline da Silva Serpa Marangoni, Oto João Petry
263-285
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1436
Dissertations and theses produced between the years 2000 and 2017: a contribution to school daily life
Alda Romaguera, Ana Cristina Silva, Magda Bellini, Vinícius Santos
287-305
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1492
A dreaming idea or a dream to be built? Anísio Teixeira and the Brazilian education project
Kamila Gusatti Dias, Kênia Guimarães Furquim Camargo, Maria Zeneide Carneiro Magalhães de Almeida
307-324
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.20435/serie-estudos.v26i56.1420
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Most Read
O ensino de Ciências nos anos iniciais do Ensino Fundamental: elementos para uma reflexão sobre a prática pedagógica
252
As relações de poder nas desigualdades de gênero na educação e na sociedade
211
O que é didática hoje? A didática como meio de transformação educacional e social
192
Teoria da aprendizagem significativa de David Ausubel: perguntas e respostas
179
Aprendizagem significativa subversiva
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems